REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.spok.pl
§1. PODSTAWOWE POJĘCIA
1.
Sprzedawca - Artekst Arkadiusz Chmielewski , ul. Tamka 45b lok 12, 00-355 Warszawa, nip 525-22-14-82, e-mail: spok@spok.pl, tel.
698-408-458.
2.
Sklep - serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod
domeną www.spok.pl , za pośrednictwem którego Klient może złożyć ofertę zakupu
i, po potwierdzeniu przez Sprzedawcę możliwości realizacji, zakupić od
Sprzedawcy Towary.
3.
Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą
umowę na odległość. Gdy Klientem nie jest osoba fizyczna, uznaje się, że jest
on reprezentowany przez przedstawiciela, upoważnionego do reprezentowania
Klienta w świetle obowiązującego prawa.
4.
Konsument - konsument w rozumieniu art. 22 (1) Kodeksu Cywilnego.
5.
Regulamin - niniejszy regulamin określający zasady zawierania umów
sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego oraz określa zasady wykonywania
tych umów, prawa i obowiązki Sklepu i Klienta oraz zasady postępowania
reklamacyjnego.
6.
Towar - rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie, mogąca być
przedmiotem zamówienia przez Kupującego i, po dodatkowym potwierdzeniu przez
Sklep, umowy sprzedaży.
7.
Formularz
Zamówienia - Oferty Zakupu -
usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient
posiadający lub nie posiadający konta użytkownika , może dokonać złożenia Zamówienia - Oferty Zakupu Towarów.
Zamówienie - Ofertę Zakupu składa się poprzez wypełnienie stosownego formularza
znajdującego się na stronie internetowej Sklepu i kliknięcie przycisku oznaczonego:
„Potwierdzenie zamówienia”. Zamówienie – Oferta Zakupu określa m.in. jakie
towary, po jakiej cenie i w jakich ilościach Klient chce zamówić do wskazanej
przez siebie lokalizacji.
8.
Umowa
sprzedaży - umowa sprzedaży Towaru,
zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą poprzez potwierdzenie przez Sprzedawcę
Zamówienia - Oferty Zakupu, złożonej przez Klienta.
§2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.
Postanowienia
niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek
praw Klienta, będącego jednocześnie Konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z
dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.),
przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W
przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi
przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
2.
Warunkiem korzystania z
usług Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja.
Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu, co jest potwierdzane
przez Klienta zaznaczeniem odpowiedniego pola w Formularzu Zamówienia – Oferty
Zakupu.
3.
Niniejszy Regulamin
określa zasady zawierania pomiędzy Sprzedawcą a Klientem Umowy sprzedaży
Towaru, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz
korzystania przez Klienta ze Sklepu, dostępnego pod adresem internetowym
www.room-idea.pl.
4.
Utrwalenie,
zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej umowy następuje
przez przesłanie drogą elektroniczną, jako załącznika do korespondencji e-mail
na adres Klienta, tego regulaminu w postaci pliku PDF – nie później, niż do
czasu dostawy.
5.
Regulamin skierowany
jest do wszystkich Klientów Sklepu. Klient zobowiązany jest do przestrzegania
wszystkich postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji
niniejszego Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
6.
Wszystkie informacje
zawarte na stronie internetowej Sklepu, odnoszące się do produktów (łącznie z
cenami), nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego,
lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art.71 Kodeksu Cywilnego.
§3. WARUNKI ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA - OFERTY ZAKUPU
1.
Sklep internetowy
prowadzi sprzedaż wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
2.
Dostępnymi środkami
porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:
-
telefon – 698-408-458
-e-mail
- spok@spok.pl
- adres korespondencyjny – Artekst Arkadiusz Chmielewski , ul. Tamka 45b lok 12, 00-355 Warszawa
3.
Zamówienia - Oferty
Zakupu można składać 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem
strony internetowej www.room-idea.pl, na adres e-mail lub telefonicznie.
Zamówienie - Oferta Zakupu musi zawierać dokładny opis zamawianych towarów oraz
dane teleadresowe Klienta, zapewniające niezbędny do realizacji zamówienia
kontakt z Zamawiającym.
4.
Zamówienia - Oferty
Zakupu złożone w dni powszednie po godz. 15.00, w soboty oraz w niedziele i
święta rozpatrywane będą od godz. 9.00 następnego dnia roboczego.
5.
Po prawidłowym złożeniu
zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła na adres e-mail Klienta informację
o potwierdzeniu złożenia zamówienia. Ta informacja nie jest potwierdzeniem
przyjęcia Zamówienia - Oferty Zakupu . Jest ona jedynie informacją, że Sprzedawca
zamówienie otrzymał.
6.
Aby Zamówienie - Oferta
Zakupu, złożone przez Klienta stało się obowiązujące i przyjęte do realizacji,
musi najpierw zostać zweryfikowana w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych
możliwość jego realizacji, a następnie musi ono zostać potwierdzone drogą
e-mail przez obsługę Sklepu www.room-idea.pl jako przyjęte do realizacji.
Dopiero po takim potwierdzeniu złożonego przez Klienta Zamówienia - Oferty
Zakupu zostaje zawarta pomiędzy stronami Umowa Sprzedaży i można dokonać wpłaty
za zamówione towary.
7.
W przypadku braku
możliwości realizacji zamówienia z powodu braku dostępności wszystkich lub
części towarów objętych zamówieniem, Sklep informuje o tym Klienta, który może
podjąć decyzję co do częściowej realizacji Zamówienia - Oferty Zakupu lub jego
anulowania w całości.
8.
Czas realizacji Umowy
Sprzedaży (od jej zawarcia do otrzymania przez Klienta) w przypadku Towarów,
które Sklep ma na stanie, zwykle wynosi do 4 dni roboczych od momentu
zaksięgowania przelewu na koncie.
9.
Czas realizacji Umowy
Sprzedaży (od jej zawarcia do otrzymania przez Klienta) w przypadku towarów
sprowadzanych na zamówienie jest ściśle zależny od dostępności zamówionego
towaru u dystrybutorów lub producentów i wynosi od 5 do 95 dni.
§4. PŁATNOŚCI
1.
Ceny podane w sklepie
internetowym wyrażone są w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają
podatek VAT).
2.
Do każdego dostarczonego
przez Sprzedawcę Towaru dołączana jest jako dowód zakupu faktura VAT .
3.
Zgodnie przepisami
ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity:
Dz. U. 2011 r. Nr 177 poz. 1054), Klient akceptuje wystawianie i przesyłanie
faktur w formie elektronicznej na podany adres e-mail.
4.
W przypadku artykułów
sprowadzanych na zamówienie (w szczególności mebli) pobierana jest zaliczka w wysokości
30% kwoty zamówienia.
5.
Sprzedawca zastrzega
sobie prawo do dokonywania zmiany cen Towarów.
6.
Zamówienia - Oferty
Zakupu złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w powyższym
punkcie, realizowane będą na zasadach obowiązujących w momencie ich składania.
Niniejszy zapis nie dotyczy Towarów objętych jakąkolwiek formą promocji lub
wyprzedaży, jeżeli doszło do wyczerpania zasobów takich Produktów.
§5. FORMY PŁATNOŚCI I
KOSZTY WYSYŁKI
1.
Zamówione produkty w
naszym sklepie wysyłamy za pośrednictwem firmy kurierskiej na terenie Polski lub można osobiście
odebrać z naszego magazynu .
2.
Czas realizacji wynosi
maksymalnie tyle, ile najdłuższy czas realizacji spośród zakupionych Towarów.
3.
Sposób dostawy wybierany
jest przez Klienta w momencie składania Zamówienia - Oferty Zakupu.
4.
Klient płaci należną
kwotę powiększoną o koszt wysyłki.
5.
Koszty dostawy mebli są
zależne od gabarytów poszczególnych elementów składowych przesyłki i są
każdorazowo kalkulowane indywidualnie, a następnie przedstawiane Klientowi do
akceptacji przed zawarciem ostatecznej Umowy Sprzedaży.
6.
W chwili odbioru od
firmy kurierskiej zakupionego Towaru Klient zobowiązany jest sprawdzić w
obecności kuriera, czy przesyłka dotarła w należytym stanie, czy nie posiada
uszkodzeń wynikłych z transportu i czy jest zgodna z zamówieniem. Stwierdzenie
przy odbiorze uszkodzenia lub niezgodności zawartości przesyłki z zamówieniem
oraz sporządzenie protokołu reklamacyjnego jest jedyną podstawą do rozpatrzenia
ewentualnej reklamacji z tego tytułu. Spok.pl nie odpowiada za uszkodzenia lub
braki ilościowe powstałe w trakcie transportu, ujawnione po odbiorze
zamówionego towaru, a nie stwierdzone protokołem reklamacyjnym sporządzonym w
momencie odbioru towaru.
§6. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1.
Kupującemu, który jest
Konsumentem w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta,
przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania
przyczyny, w terminie 14 dni, licząc od dnia wydania towaru (tj. od dnia
odebrania towaru przez Konsumenta). Do zachowania tego terminu wystarczy
wysłanie formularza odstąpienia od Umowy
zawartej na odległość wzór zawiera załącznik nr.1.
2.
Wolę odstąpienia od
Umowy zawartej na odległość należy zgłaszać:
- drogą elektroniczną - Sklep ma obowiązek potwierdzić bez zbędnej
zwłoki otrzymanie zgłoszenia drogą elektroniczną, zaś Klient jest zobowiązany
zadbać o otrzymanie takiego potwierdzenia,
- lub listem poleconym na adres korespondencyjny Sprzedawcy:
Artekst Arkadiusz Chmielewski , ul. Tamka 45b lok 12, 00-355 Warszawa
3.
Sprzedawca gwarantuje
zwrot ceny Produktu oraz kosztów wysyłki Produktu do Kupującego niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem
płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub
dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
4.
Sprzedawca dokona zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
5.
Klient ponosi
bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (w tym koszt dostarczenia go do Sprzedawcy)
oraz jest odpowiedzialny za zmniejszenie jego wartości wynikające z korzystania
z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towaru.
6.
Prawo odstąpienia od
umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadku
- zakupu Towaru wyprodukowanego według specyfikacji Konsumenta lub służącego
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, art. 38 pkt 3 ustawy z dnia 30
maja 2014 r
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
art. 38 pkt 6 ustawy z dnia 30 maja 2014 r.
§7. REKLAMACJE I GWARANCJA
1.
Wszystkie oferowane w
Sklepie Towary są wolne od wad fizycznych oraz prawnych, nowe i posiadają
gwarancję udzieloną przez producenta, dystrybutora lub Sklep.
2.
Ewentualne reklamacje
należy zgłaszać:
- drogą elektroniczną - Sklep ma obowiązek potwierdzić bez zbędnej
zwłoki otrzymanie zgłoszenia drogą elektroniczną, zaś Klient jest zobowiązany
zadbać o otrzymanie takiego potwierdzenia,
- lub listem poleconym na adres korespondencyjny Sprzedawcy:
Artekst Arkadiusz Chmielewski , ul. Tamka 45b lok 12, 00-355 Warszawa
3.
Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru w zakresie
określonym w art. 556 i następne ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks
cywilny (DZ. U. z 2014, poz. 121)
4.
Reklamacje z tytułu
rękojmi rozpatrywane będą w terminie 14 dni od daty otrzymania przez
Sprzedawcę.
5.
Jeżeli podane w
reklamacji z tytułu rękojmi dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed
rozpatrzeniem reklamacji lub reklamacja wymaga przesłania reklamowanego towaru,
Sprzedawca zwróci się do Klienta, składającego reklamację, o uzupełnienie we
wskazanym zakresie. W takim przypadku 14 dniowy termin rozpatrzenia reklamacji
biegnie od chwili jej uzupełnienia.
6.
W przypadku, gdy
Klientem nie jest Konsument:
-
odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru jest wyłączona (art.
558 i n Kodeksu Cywilnego),
- odpowiedzialność Sprzedawcy obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą,
-
odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest do wartości zamówienia,
-
Sprzedawca nie odpowiada za działania i zaniechania osób trzecich.
7.
Klient realizujący
uprawnienia wynikające z rękojmi dostarczy wadliwy Towar Sprzedawcy na adres
wskazany w §7 pkt 2 niniejszego regulaminu. Sprzedawca dokona zwrotu kosztów
tej wysyłki pod warunkiem, że sposób i koszt wysyłki do Sprzedawcy zostanie
wcześniej uzgodniony za pomocą korespondencji e-mail ze Sprzedawcą i przez
niego zaakceptowany w formie wiadomości e-mail wysłanej z konta pocztowego
sprzedawcy (spok@spok.pl).
§8. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1.
Składając zamówienia
Klient wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych w
celu realizacji i obsługi zamówienia przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie
administratorem danych osobowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29
sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych.
2.
Dane osobowe znajdujące
się w bazie danych Sprzedawcy nie są przekazywane podmiotom nie uczestniczącym
w realizacji umowy sprzedaży.
3.
Klient zgodnie z ustawą
o ochronie danych osobowych ma prawo wglądu do swoich danych osobowych,
możliwość ich poprawiania oraz usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Klientowi
prawo kontroli przetwarzania danych zgodnie z art. 32 ustawy o ochronie danych
osobowych.
4.
Podanie danych osobowych
jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych
uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.
5.
Szczegółowe informacje w
zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce
„Polityka prywatności” na stronie Sklepu.
§9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
Sprzedawca zastrzega
sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany obowiązują z chwilą ich ogłoszenia na
stronie internetowej sklepu internetowego. Zamówienia złożone przed wejściem w
życie zmian, o których mowa w niniejszym punkcie, będą realizowane na zasadach
obowiązujących w momencie ich składania.
2.
W sprawach
nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe
przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks
Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.), ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego
(Dz. U. nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o
prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).
3.
Prawem właściwym dla
rozstrzygania wszelkich sporów związanych z Regulaminem jest prawo polskie.
Spory te będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny.
4.
W przypadku Klientów
niebędących Konsumentami jurysdykcję ma sąd właściwy miejscowo dla siedziby
Sprzedawcy.
5.
Regulamin obowiązuje od
dnia 3.03.2015 po zmianach.